FAQ

Ogólne

  1. Do czego służy system SOW?
    System SOW umożliwia Osobom Niepełnosprawnym i podmiotom działającym na ich rzecz proces aplikowania o środki PFRON.
  2. Jak założyć konto w systemie SOW?
    Aby założyć konto w systemie SOW, wejdź na stronę: https://sow.pfron.org.pl/. W prawym górnym rogu znajduje się okienko rejestracji (kliknij tutaj, aby przejść do rejestracji). Gdy uzupełnisz wymagane dane (imię, nazwisko, pesel, adres mailowy i numer telefonu) oraz zaakceptujesz regulamin, otrzymasz drogą mailową link aktywacyjny wraz z tymczasowym hasłem. Kliknij w link - Twoje konto zostanie automatycznie aktywowane. Od tego momentu możesz logować się na tej samej stronie: https://sow.pfron.org.pl/. Po zalogowaniu możesz uzupełnić dane w zakładce „edycja konta”, co przyspieszy proces składania wniosków, gdyż raz wypełnione informacje będą się automatycznie uzupełniały podczas wypełniania wniosków.
  3. Jak złożyć wniosek w systemie SOW?
    W celu złożenia wniosku wybierz przycisk „Nowy wniosek” oraz zaznacz właściwe województwo i powiat. Jeśli samorząd, na którego terenie mieszkasz, prowadzi nabory elektroniczne na wybraną przez Ciebie formę wsparcia, zostaniesz przekierowany na elektroniczny wniosek. Uzupełnij go, dołącz wymagane załączniki w formie skanów i wyślij wniosek korzystając z Profilu Zaufanego lub podpisu elektronicznego (tam, gdzie jest to wymagane). Jeśli nie posiadasz Profilu Zaufanego ani podpisu elektronicznego, możesz wydrukować wniosek z SOW i złożyć go w wersji papierowej. Składając wniosek papierowy, poinformuj pracownika urzędu, iż wypełniłeś wniosek elektronicznie – wtedy urzędnik będzie mógł go autoryzować w Twoim imieniu i procedować w systemie SOW, a Ty w systemie SOW oraz drogą mailową będziesz otrzymywał informację, na jakim etapie rozpatrywania jest Twój wniosek. Jeśli Twój powiat nie przyjmuje w systemie SOW wniosków na wybraną przez Ciebie formę wsparcia, zapytaj, kiedy uruchomi taką możliwość (kontakt do urzędu uzyskasz klikając w przycisk: „Dane kontaktowe jednostki”). Korzystając z bezpłatnego systemu SOW, możesz złożyć elektroniczny wniosek również w dzień wolny od pracy, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Jeżeli nie jesteś pewien, jaki wniosek powinieneś złożyć, możesz skorzystać także z Kreatora, czyli elektronicznego asystenta, który pokieruje Cię w procesie składania wniosku (https://sow.pfron.org.pl/wnioskodawca/kreator). Znajdziesz w nim podpowiedzi, z jakiego wsparcia możesz skorzystać, jakie są kryteria obowiązujące Wnioskodawców, jaką kwotę możesz otrzymać, jakie załączniki powinieneś przygotować i kiedy możesz złożyć wniosek. Kreator znajdziesz na stronie logowania systemu SOW – wybierz przycisk: „Kliknij i sprawdź, z jakiego wsparcia możesz skorzystać” (https://sow.pfron.org.pl/). PFRON udostępnił też bezpłatną infolinię: 800 889 777 (czynna w dni robocze, godziny 9.00 – 17.00).
  4. Kiedy zostanie rozpatrzony wniosek złożony w systemie SOW?
    Aby uzyskać informację na temat złożonego wniosku, skontaktuj się z jednostką, do której złożyłeś wniosek. Po złożeniu wniosku otrzymałeś potwierdzenie mailowe z załącznikiem w postaci dokumentu „URZĘDOWE POTWIERDZENIE ZŁOŻENIA DOKUMENTU DORĘCZONEGO W FORMIE ELEKTRONICZNEJ”, potwierdzenie to zawiera informację, do jakiej jednostki złożono wniosek. Dane kontaktowe jednostki znajdziesz pod linkiem https://sow.pfron.org.pl/wnioskodawca/kreator/wybierz-jst?id=855&a=info
  5. Jak uzyskać odpowiedź na inne pytania związane z systemem SOW?
    Odpowiedzi na inne pytania związane z systemem SOW uzyskasz korzystając z następujących narzędzi przygotowanych o Użytkownikach:
    • portal edukacyjno-informacyjny https://portal-sow.pfron.org.pl/ zawierający pełną informację na temat form wsparcia dostępnych za pośrednictwem systemu SOW, stale aktualizowaną listę zmian produkcyjnych w systemie, komunikaty dotyczące bieżących kwestii,
    • cotygodniowy newsletter https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/newsletter/, przygotowywany przez redakcję portalu edukacyjno-informacyjnego na podstawie sekcji Aktualności,
    • sekcja „Pomoc” w systemie SOW https://sow.pfron.org.pl/wnioskodawca/pomoc zawierająca między innymi Regulamin, Podręczniki Użytkowników, linki do filmowych materiałów informacyjno-instruktażowych,
    • platforma edukacyjna https://edukacja.pfron.org.pl/ zawierająca ponad 70 filmów instruktażowych dotyczących obsługi Modułu Wnioskodawcy, Realizatora oraz Administratora Lokalnego oraz bieżąco aktualizowane materiały informacyjne na temat form wsparcia realizowanych w systemie SOW. Zaktualizowaliśmy wszystkie instrukcje filmowe dotyczące obsługi Modułu Wnioskodawcy (16 filmów), Modułu Realizatora (41 filmów) i Modułu Administratora Lokalnego (10 filmów),
    • kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCOlSaelqOpi6seepOT9eKjQ,
    • kreator https://sow.pfron.org.pl/wnioskodawca/kreator – narzędzie wspierające Użytkowników w wyborze najodpowiedniejszej formy wsparcia i kierujące bezpośrednio do wniosku,
    • najważniejszy serwis Rzeczpospolitej Polskiej GOV.pl - publikacja informacji o wszystkich formach wsparcia realizowanych przez system SOW przygotowana w sposób pozwalający Użytkownikowi od razu sprawdzić między innymi:
      • na czym polega dofinansowanie,
      • kto może/nie może z niego skorzystać,
      • co należy przygotować,
      • kiedy można złożyć wniosek,
      • ile można otrzymać,
      • jak często można skorzystać,
      • dane kontaktowe instytucji realizującej zadanie w wybranej lokalizacji.
      • Z poziomu serwisu GOV.pl od razu można przejść do składania wniosku – witryna GOV.pl kieruje bezpośrednio do wniosku na wybraną formę wsparcia w systemie SOW.
    • bezpłatna infolinia czynna w dni robocze w godzinach 9.00 – 17.00, tel.: 800 889 777.
  6. Jaki jest adres szkolenia e-learning w zakresie obsługi systemu SOW?